0318 842466
 

Van hype naar serieuze business. VR als krachtige tool!

Oculus Rift

Virtual Reality (VR) is in tegenstelling tot een paar jaar geleden al lang geen hype meer. VR wordt bijvoorbeeld regelmatig ingezet als entertainment voor op feesten en evenementen, maar ook als publiekstrekker voor op beursstands. Daarnaast is de kwaliteit van VR is in de loop van de jaren enorm verbeterd en wordt VR voor de grote massa mensen interessant.

Op dit moment koopt u namelijk al voor enkele honderden euro’s een mobiele VR set van degelijke kwaliteit. Er zijn op gebied van VR content- en hardware dus de afgelopen jaren grote stappen gezet, maar dat wil niet zeggen dat de ontwikkeling van VR stilstaat. Waar in 2016 bij Virtual Reality veelal sprake was van een passieve WOW beleving (de VR achtbaan), is er anno 2018 veel standaard interactieve VR content beschikbaar. De keuze is eindeloos. Voor elk thema of VR bril is er wel geschikte Virtual Reality demo of game beschikbaar. Een belangrijk aandachtspunt voor bedrijven is dat een VR game wel wat anders is dan een doorsnee game. De beleving is niet met elkaar te vergelijken.

Stel ons een vraag Neem contact op

Mogelijkheden voor het bedrijfsleven

Urban Events ziet grote kansen op gebied van VR voor bedrijven liggen. Denk hierbij aan training van uw medewerkers, productpresentatie op beurzen of het ontwikkelen van een product; waarbij de ontwikkel kosten aanzienlijk worden verlaagd.

Wij zien een steeds grotere behoefte aan de ontwikkeling van eigen content. Toegespitst op het marketing- & communicatie of Research & Development plan van bedrijven. Dit is zeer aantrekkelijk zijn voor bedrijven die een nieuw product willen maken en introduceren. Of voor bedrijven die een nieuwe strategie willen uitrollen op beurzen en daarbij de reactie van de potentiële klant willen peilen. Op basis van de feedback kan er dan aan het concept geschaafd worden.


Welke kansen biedt VR voor uw bedrijf?

Virtual Reality, maar ook Mixed Reality (MR) en Augmented Reality (AR) staan dus allang niet meer in de kinderschoenen. Echter is de adoptie van VR-, MR en AR technologie in het bedrijfsleven is te vergelijken met het internet. Vaak zijn nieuwe technologieën als VR, MR en AR nog toekomst muziek en wordt er teruggegrepen op oude middelen.

De bedrijven die al wel de potentie hebben onderzocht, zien in dat deze nieuwe technologieën kunnen leiden tot een andere manier van werken, maar ze zien ook de voordelen op gebied van interne- en externe communicatie in. Uiteraard kunnen wij bij het maken van VR/MR/AR content adviseren, meedenken en voor u de content ontwikkelen! Hierbij staat bij ons LOL centraal. Leren, Ondernemen en niet te vergeten Lachen. VR moet namelijk wel het hoger gelegen doel dienen.