0318 842466
 

Virtual Reality op de vakantiebeurs met het thema ‘Verre reis. Wow! Maar wat ga je doen?’

Virtual Reality op de vakantiebeurs met het thema ‘Verre reis. Wow! Maar wat ga je doen?’

Virtual Reality op de vakantiebeurs - Oculus Rift - 360 graden videos

Bezoekers op de Vakantiebeurs konden van 11 t/m 15 januari 2017 op de stand van Travel Bricks een unieke virtual reality beleven! Daarnaast maakte men kans op een waardecheque t.w.v. €2.500,- voor een mooie reis naar Costa Rica. Alvorens de Virtual Reality experience werd opgestart kwamen er maar liefst 15 experiences in caroussel vorm op een groot scherm voorbij.

Stopte de caroussel op 'Duiken met haaien', 'Helicopter vlucht in New York' of 'Canopy in Costa Rica"? Dan kon de vakantieganger die specifieke 360 graden video in VR beleven. Travel Bricks is the ultimate booking site en bedient zowel de zakelijke reiziger als de vakantieganger. De reislustige consument heeft keuze uit meer dan 2.100 bestemmingen wereldwijd en met de Multidestination tool biedt Travel Bricks de mogelijkheid om meerdere bestemmingen te bezoeken in één reis. Door te kiezen voor Virtual Reality 'met de rode knop' inspireerde Travel Bricks haar gasten op de stand op een leuke en innovatieve wijze.

Maar wat ga je doen?

Deze vraag stelde Travel Bricks zichzelf ook: 'Wat gaan we doen op de beurs'?. Het communicatie bureau van Travel Bricks benaderde ons en legde het concept van 'de rode knop' uit. Kan dat? Natuurlijk, was het antwoord. Maar welke reisblokken willen jullie dan in VR vertonen?

Het beurs concept voor de beurs kreeg vorm. Urban Events stelde een offerte op voor de huur van de hardware en in samenwerking met het communicatie bureau werd de configuratie van de hardware afgestemd. We zochten voor Travel Bricks de 360 graden video's en maakten deze op lengte en voegde een logo intro- en outro aan toe.

360 graden video's

Een dergelijk Virtual Reality concept met meer dan tien 360 graden video's behelst enige voorbereiding en afstemming. Uiteindelijk had men maar liefst keuze uit 15 mogelijke vakantie activiteiten die men op de stand in VR kon beleven. Van zwemmen met dolfijnen, een Safari in Afrika tot een wandeling op de Chinese muur.

Alle 360° video's sloten op het thema '‘Verre reis. Wow! Maar wat ga je doen?’ en het assortiment van Travel Bricks aan. De reacties op de stand waren grandioos. Van jong tot oud, mannen en vrouwen ... iedereen vond het een super leuke ervaring.

Ervaringen zijn belangrijker dan spullen

Travel Bricks gelooft dat vakantie expliciete quality time moet zijn en dat ervaringen belangrijker zijn dan spullen. Hier zijn wij het helemaal mee eens, maar dan wel met de beste Virtual Reality hardware! Op de stand stonden twee compleet verzorgde Oculus Rift VR opstelingen met een kleine monitor voor de bediening.

De boodschap van Travel Bricks is: 'vrijheid om te kiezen' en 'zelf een reis kunnen samen stellen'. Travel Bricks heeft met VR de stand bezoeker op een leuke, innovatieve en inspirerende wijze de mogelijkheden van Travel Brick's maatwerk reizen onder het voetlicht kunnen brengen. Het gesprek volgde vanzelf.